Yıldırım’dan Aşık Hüseyin Sümmanioğlu’na vefa
Yıldırım Belediyesi, aşıklık geleneğinin yaşayan en önemli temsilcilerinden Hüseyin Sümmanioğlu için vefa programı düzenledi. Cazibe Merkezi’nde gerçekleştirilen gecede halk ozanları, türküler ve atışmalarla Bursalılara unutulmaz bir akşam yaşattı.

Yıldırım Belediyesi, Anadolu’nun en önemli kültürel miraslarından biri olan aşıklık geleneğini yaşatmaya devam ediyor. Bu kapsamda aşıklık geleneğinin yaşayan önemli temsilcilerinden Aşık Hüseyin Sümmanioğlu için vefa programı düzenlendi.
Cazibe Merkezi’nde gerçekleştirilen programa Bursalılar yoğun ilgi gösterdi. Türküler, deyişler ve atışmalarla renklenen gecede, aşıklık ve ozanlık geleneğinin temsilcileri sahne aldı.
Halk Ozanları Aynı Gecede Buluştu
Aşık Hüseyin Sümmanioğlu’nun onur konuğu olduğu programda, aşıklık ve ozanlık geleneğinin önemli isimleri de yer aldı.

Gecede Ayhan Kokmaz, Ahmet Poyrazoğlu, Temel Turabi, Kul Nuri, Mustafa Aydın, Beyzade Aslan, Baki Çetin, Taner Öztürkoğlu, Osman Feryadi, Recep Ateş, Alperen Uzun, Ali Serhati, Ozan Reyhani, Taha Turabi, İsrafil Taştan, Veysel Yıldızer, Ertuğrul Ataç, Abdullah Gizlice ve Kamil Çalışkan sahne aldı.
Programın onur konukları arasında ise Prof. Dr. Haluk Tanrıverdi ile Erzurum Büyükşehir Belediyesi Kültür Daire Başkanı Engin Ergün yer aldı.
“En Kıymetli Miraslarımızdan Biri”
Programda konuşan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, aşıklık geleneğinin Türk milletinin yüzyılları aşan hafızası olduğunu söyledi.

Aşık Hüseyin Sümmanioğlu için düzenlenen programda vatandaşlarla bir araya gelmekten mutluluk duyduğunu belirten Başkan Yılmaz, “Aşıklık geleneği; Anadolu’nun kültürel hafızasını, gönül dünyasını ve zenginliğini yüzyıllardır taşıyan en kıymetli miraslarımızdan biridir. Sazın telinden yükselen her nağme bir hikmetin, bir tecrübenin ve milletimizin ortak duygusunun sesidir” dedi.
“Aşıklarımızın Sözü Halkın Hafızasıdır”
Aşıkların sözünün kimi zaman halkın sevinci, kimi zaman derdi, kimi zaman da duası olduğunu ifade eden Başkan Yılmaz, bu geleneğin toplumun hafızasını diri tuttuğunu vurguladı.
Yılmaz, “Onların dili; toplumun hafızasını diri tutan, kültürümüzü kuşaktan kuşağa aktaran güçlü bir gönül dilidir. Nitekim bu kadim gelenek, UNESCO tarafından da Türkiye’nin somut olmayan kültürel mirası olarak tescillenmiş; dünya kültür mirası içinde hak ettiği yeri almıştır” ifadelerini kullandı.
“Değerlerimize Sahip Çıkmak İçin Buradayız”
Yıldırım’ın tarihi ve kültürüyle önemli bir kent olduğunu belirten Başkan Oktay Yılmaz, medeniyetin değerlerine sahip çıkmanın ve sözlü kültürü yaşatmanın bir vefa borcu olduğunu söyledi.

Yılmaz, “Böyle müstesna bir kentte, medeniyetimizin değerlerine sahip çıkmak, sözlü kültürümüzü yaşatmak ve gönül dünyamıza yön veren büyük isimleri anmak bizler için bir vefa borcudur. Hayatı, öğretisi ve hikmetli güfteleriyle aşıklık geleneğimizin ustalarından biri olan Hüseyin Sümmanioğlu bugün aramızda. Programımıza katılarak bizleri onurlandırdığı için kendisine şükranlarımı sunuyorum” dedi.
Aşıklık Geleneğine Vefa
Aşık Hüseyin Sümmanioğlu’na ve Aşık Sümmani’den bugüne uzanan büyük geleneğe vefalarını göstermek amacıyla bu programı düzenlediklerini ifade eden Başkan Yılmaz, aşıklık geleneğine gönül veren tüm halk ozanlarına teşekkür etti.

Yılmaz, “Bizler bugün Aşık Hüseyin Sümmanioğlu’na ve Aşık Sümmani’den bugüne uzanan bu büyük geleneğe vefamızı göstermek amacıyla bu anlamlı programı düzenliyoruz. Aşıklık geleneğine gönül veren, bu mirası yaşatmak için emek ortaya koyan tüm halk ozanlarımıza saygı ve hürmetlerimi sunuyorum” diye konuştu.
Yıldırım Belediyesi tarafından düzenlenen vefa gecesi, Anadolu’nun sözlü kültür mirasını yaşatan halk ozanlarının eserleri ve atışmalarıyla unutulmaz anlara sahne oldu.
Yorumlar (0)
Yorumlar yükleniyor...