Osmangazi’de üreten kadınların 1 yıllık emeği sergilendi
Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları kapsamında Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde eğitim alan kadın kursiyerlerin yıl boyunca hazırladığı el emeği eserler, yıl sonu sergisinde vatandaşların beğenisine sunuldu. Sergide geleneksel el nakışı ve farklı tekniklerle hazırlanan özgün çalışmalar ilgi gördü.

Osmangazi Belediyesi tarafından vatandaşların üretime katılmalarını ve meslek edinmelerini desteklemek amacıyla düzenlenen Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları, yıl sonu sergisiyle kursiyerlerin emeklerini vatandaşlarla buluşturdu.
Kadınların üretime ve istihdama katılımını destekleyen OSMEK kursları, Osmangazi’nin farklı mahallelerinde vatandaşlara eğitim imkanı sunuyor. Kurslara katılan kadınlar, alanında uzman eğitmenlerden aldıkları eğitimlerle hem el becerilerini geliştiriyor hem de meslek edinme yolunda önemli kazanımlar elde ediyor.
Ovaakça Çeşmebaşı’nda El Emeği Sergisi
Osmangazi Belediyesi’nin Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde açtığı OSMEK kursunda eğitim gören kadınlar, yıl boyunca öğrendikleri teknikleri el emeği ürünlere dönüştürdü. Kursiyerlerin hazırladığı eserler, Ovaakça Çeşmebaşı Hizmet Binası’nda düzenlenen yıl sonu sergisinde görücüye çıktı.

Sergiyi ziyaret eden vatandaşlar, kursiyerlerin hazırladığı geleneksel el nakışı ve farklı tekniklerle ortaya çıkan özgün eserleri yakından inceleme fırsatı buldu.
“Kursiyerler Harika Eserler Ortaya Çıkardı”
OSMEK Kurs Sorumlusu Ayşe Zengin, Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde açılan kursa katılan 21 kursiyerin yıl boyunca büyük emek verdiğini söyledi.
Zengin, “Burada sergilenen ürünlerin ortaya çıkarılmasında birçok geleneksel el nakışı ve farklı teknik kullanıldı. Bu kursa katılan kursiyerler, usta öğreticilerden öğrendikleri bilgiler doğrultusunda birbirinden güzel eserler ortaya çıkardı. Hazırlanan eserleri yıl sonu sergisinde vatandaşların ziyaretine açtık. Sergiyi gezen vatandaşlar, el emeği göz nuru çalışmaları büyük beğeniyle inceledi” dedi.
“Osmangazi’nin Tüm Mahallelerinde Eğitimler Devam Ediyor”
Osmangazi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Zeynep Terece ise Osmangazi Belediyesi ile ortaklaşa yürütülen proje kapsamında vatandaşlara eğitimler verildiğini belirtti. Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde kursiyerlerin birbirinden özel çalışmalar ortaya koyduğunu ifade eden Terece, desteklerinden dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti.
Terece, “Osmangazi Belediyesi ile ortaklaşa yürüttüğümüz proje kapsamında vatandaşlara eğitimler veriyoruz. Yapılan çalışmalardan dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a çok teşekkür ediyorum. Halkımıza ulaşmamız ve hizmet etmemiz için bizlere önemli bir imkan sundukları için kendilerine minnettarız. Sadece burada değil, Osmangazi ilçesinin tüm mahallelerinde OSMEK kursları aracılığıyla eğitimlerimizi vermeye devam ediyoruz. Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’ndeki kurs merkezinde 21 kursiyer eğitim aldı. Kursiyerlerimizin ortaya çıkardığı birbirinden güzel ve özgün eserler bizleri gururlandırdı” ifadelerini kullandı.

Osmangazi Belediyesi’nin OSMEK kursları aracılığıyla kadınların üretime katılımını desteklemeye ve mahallelerde meslek edindirme eğitimlerini sürdürmeye devam edeceği belirtildi.
Yorumlar (0)
Yorumlar yükleniyor...